Trendy Google

Jak sprawdzić czego szukają internauci? Proste, darmowe narzędzie

24 maja 2021

Wybór narzędzi SEO jest w dzisiejszych czasach naprawdę ogromny. Wiele z nich pozwala na uzyskanie wielu tysięcy rekordów z danymi na temat szacunkowej miesięcznej liczby wyszukiwań konkretnych fraz. Te narzędzia pozwalają też analizować konkurencję i posiadają szereg innych zalet.

Mają do siebie jednak to, że bardzo często nie działają w trybie rzeczywistym i na nowe frazy trzeba trochę poczekać.

To spory problem, zwłaszcza dla osób, które prowadzą serwisy stricte newsowe lub działają w dynamicznie zmieniających się branżach.

Wielu specjalistów SEO zapomina jednak o pewnym świetny, darmowym narzędziu. Nic więc dziwnego, że o jego istnieniu nie wie także wielu mniej zaawansowanych entuzjastów tej dziedziny.

Porównanie w Google Trends

Mowa oczywiście o Google Trends.

Do czego może służyć Google Trends

Dla tego narzędzia można znaleźć mnóstwo rozmaitych zastosowań.

Oto niektóre z nich:

  • Można śledzić wydarzenia, które w danym momencie zyskują na popularności
  • Można tworzyć porównania poszczególnych fraz i zobaczyć m.in. ich popularność w czasie, czy zainteresowanie w poszczególnych regionach
  • Można sprawdzać popularność danych fraz, czy nawet nisz poprzez sprawdzanie ich popularności na przełomie określonego czasu lub w konkretnym regionie.
  • Można w prosty sposób znajdować proponowane zagadnienia powiązane tematycznie z frazą główną, które również zyskują na popularności

Jak działa Google Trends

Dane oczywiście nie biorą się z niczego. Trendy Google odnoszą się do trendów wyszukiwań danych haseł właśnie w tej wyszukiwarce. Chyba nie muszę wspominać, że Google jest niezwykle popularne, więc dane te powinny naprawdę świetnie odzwierciedlać realne zainteresowanie konkretnymi rzeczami. Oprócz trendów ogólnych możemy zobaczyć też trendy dla konkretnych fraz, co otwiera spektrum możliwości także dla autorów treści mniej ogólnych. Sam bardzo często przeglądam w ten sposób na przykład rzeczy związane z nowymi technologiami i patrzę co w danym momencie jest “na czasie” i czy przypadkiem czegoś nie przegapiłem.

 

Google Trends to narzędzie, które w mojej ocenie powinien opanować każdy specjalista od internetowego marketingu, a w zasadzie każdy, kto zajmuje się tworzeniem jakiejkolwiek treści. Oczywiście można tworzyć ją i bez Google Trends, ale uważam, że przejrzenie aktualnych trendów do porannej kawy, czy herbaty to rytułał, który w dłuższej perspektywie w wielu branżach może dać nam niemałą przewagę nad konkurencją. Google Trends sprawdza się doskonale nie tylko w śledzeniu plotek, sportowych wydarzeń, czy życia gwiazd. Doskonale nadaje się także do śledzenia trendów zakupowych, wobec czego powinien pomóc nawet w branży eccomerce.