Skąd brać pomysły na posty na bloga?

Skąd brać pomysły na posty na Bloga?

20 stycznia 2022

Jeżeli prowadzisz bloga, prawdopodobnie choć raz spotkała Cię sytuacja, w której nie miałeś pojęcia, o czym pisać dalej.

Podczas mojej przygody z blogowaniem nieraz chciałem coś napisać, ale nie wiedziałem co. Jako że pisanie na siłę nie ma sensu, po prostu nie pisałem nic. Dziś mam na swojej liście przynajmniej kilkadziesiąt interesujących tematów, na które w każdej chwili mogę z przyjemnością skrobnąć kilka słów.

Jeżeli Ty również poszukujesz tematów dla siebie, w tym wpisie pokażę Ci jak je znaleźć. Każda z opisanych metod jest dostępna za darmo, więc tak naprawdę ogranicza Cię jedynie czas, kreatywność i ewentualnie nisza, czyli tematyka Twojego bloga.

1. Korzystanie z podpowiedzi wyszukiwarki

To jeden z najprostszych, ale i najlepszych sposobów na wyszukiwanie ciekawych pomysłów na posty. Jakby nie było, nikt nie wie, czego szukamy w internecie lepiej, niż sama wyszukiwarka.

Jeśli chcesz wyszukiwać pomysły w ten sposób, po prostu wejdź w wyszukiwarkę (np. Google) i wpisz swoją frazę. Możesz też dodać do niej słowo związane z pytaniem, takie jak na przykład: “jak”, “gdzie”, czy “czemu”. Nie naciskaj jednak Enter. Podpowiedzi, które uzyskasz, to w wielu przypadkach prawdopodobnie całkiem niezłe pomysły na wpis.

Podpowiedzi w Google

Jeśli klikniesz na którąś frazę, zjedź na dół wyszukiwarki. Bardzo często znajdziesz tam sekcję “Podobne wyszukiwania”, w której również można znaleźć całkiem fajne propozycje.

Podobne wyszukiwania w Google

2. Korzystanie z narzędzia Google Trends

Darmowe narzędzie Google Trends pozwala nam dowiedzieć się, czego szukają internauci i znaleźć frazy kluczowe, które zyskują na popularności.

W zależności od prowadzonego przez Ciebie bloga możesz rozglądać się za najbardziej popularnymi tematami ogólnie, w danych kategoriach, lub nawet za takimi, które są związane z danymi wyrażeniami kluczowymi.

Wyszukiwanie fraz w Google Trends

3. Korzystanie z narzędzi wyszukujących słowa kluczowe

Jednym z moich ulubionych i najbardziej zaawansowanych sposobów jest korzystanie z narzędzi wyszukujących słowa kluczowe.

Jeśli poszukujesz wielu pomysłów lub zależy Ci na większej ilości danych, zdecydowanie warto zacząć z takich narzędzi korzystać.

Haczyk polega na tym, że większość z nich jest płatnych i to w dodatku dość srogo. Jeżeli wydatek nie jest problemem, możesz zainteresować się narzędziami takimi jak Ahrefs, Semrush, czy Senuto.

Nawet jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy, w sieci jest kilka świetnych, darmowych, czy półdarmowych narzędzi, takich jak na przykład Keyword Sheeter i Answer The Public. Oba są naprawdę dobre i pozwalają wyszukać całe mnóstwo ciekawych fraz. Potwierdzeniem moich słów może być to, że z obu korzystam nie tylko ja, ale i cała masa profesjonalistów, w tym także tych, którzy posiadają dostęp do wielu alternatywnych, płatnych rozwiązań. Szczególnie Answer The Public uwielbiany jest przez wielu SEOwców, którzy wykorzystują go głównie do wyszukiwania fraz długiego ogona.

Korzystanie z Answer The Public

 

4. Inspiracja innymi branżowymi portalami, czy kanałami wideo.

Zanim przejdę do konkretów, pamiętaj, że inspiracja nie oznacza kopiowania od konkurencji.

Jeśli szukasz pomysłów na wpis, zobacz co słychać w branżowym świecie. Poobserwuj najpopularniejsze portale, strony na mediach społecznościowych, czy kanały na YouTube. Zobacz, co jest na czasie i na tej podstawie spróbuj znaleźć coś, co może być dla Twoich odbiorców równie interesujące. Duże media dobrze wiedzą, co interesuje ludzi. Jeżeli poruszają jakiś temat, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że jest nim zainteresowanych całe mnóstwo potencjalnych widzów, słuchaczy, czy właśnie czytelników, do których chciałbyś docierać swoim blogiem.

Przykładowo, załóżmy, że prowadzisz bloga kulinarnego. W sieci znalazłeś ciekawy, poczytny artykuł, w którym autor przedstawia aż 10 przepisów na śledzie. Ty czytając wpis, przypominasz sobie, że znasz się dobrze na krewetkach, więc postanawiasz zrobić swój wpis “5 pomysłów na krewetki”. To właśnie inspiracja. Cholera, ta inspiracja właśnie zainspirowała mnie do tego, by zjeść w ten weekend krewetki. Nieważne.

Inspiracja to jedno z najbardziej czasochłonnych, ale i najlepszych źródeł wyszukiwania nowych tematów. Jeśli nie narzekasz na swoją kreatywność, ten sposób zdecydowanie może być dla Ciebie i przynosić Ci świetne efekty. Świetność tych efektów jest o tyle lepsza, że konkurencja, choć może mieć dostęp do narzędzi, nie będzie miała dostępu do Twojej głowy. Jeśli wymyślisz temat, który nie będzie wyskakiwał innym w narzędziach, być może znajdziesz coś na tyle unikalnego, że pomimo braku konkurencji na dane frazy zapewnisz sobie całkiem przyzwoity ruch.

5. Poszukiwanie najczęściej zadawanych pytań na tematycznych forach i grupach.

Na tematycznych forach i grupach bardzo często aż roi się od powtarzanych ciągle, tych samych pytań. Skoro ktoś trudzi się, by napisać cały post z pytaniem, prawdopodobnie nie znalazł wcześniej dobrej odpowiedzi w wyszukiwarce — oznacza to szansę dla Ciebie.

Wszelkie fora, czy grupy tematyczne grupy na Facebooku to prawdziwe kopalnie pomysłów na nowe wpisy.

Po prostu wejdź na pierwszą lepszą, aktywną społeczność w Twojej branży i zobacz jakie pytania nurtują ludzi. Jeśli znasz odpowiedzi, możesz spróbować utworzyć na ich podstawie wpis na swoim blogu. Wiedząc, że ludzie wcześniej o to pytali, masz niemal gwarancję, że temat jest stosunkowo poczytny i ktoś będzie mógł być tym zainteresowany.